Kdy jakou rostlinu tvarovat drátem?

Vše, kdo jak co

Kdy jakou rostlinu tvarovat drátem?

Příspěvekod Michal Vlachovský » 04 led 2011, 22:53

Ahoj všem. Je zima a pořád studuji bonsaje a hodně ted pročítám kdy, jak a co drátovat. Chci se zeptat hlavně na buky, ale rád se dozvím i to co znám a třeba rozšířim dál svoje znalosti. Předem děkuji za odpovědi s vašimi zkušenostmi i s jinými stromy.
Uživatelský avatar
Michal Vlachovský
 
Příspěvky: 118
Registrován: 19 říj 2010, 19:57
Bydliště: Mirošovice u Prahy
člen ČBA: ano

Re: Kdy jakou rostlinu tvarovat drátem?

Příspěvekod tomikzlesa » 05 led 2011, 10:52

Zminovaný buk se drátuje dost špatně, hlavně starší rostilny, možná než drátem, klasicky je lepší tvarovat střihem a stahováním či přitahováním, rád praská, je tvrdej a pružnej. Drát se dokáže i během pár dní zaříznou, protože kůra je dost křehká.
Já osobně drátuju všechno na jaře, strom nejvíc roste a brzo si zvykne a listnáče a modříny jsou neolistěný líp přístupný, jeslti je to pro strom nejlepší nevim, ale už dlouho mi to tak vyhovuje, největší mínus je asi že se drát v bujným rustu může brzo zaříznou a stromy se musí sledovat, ale to já rad 8-)
Uživatelský avatar
tomikzlesa
 
Příspěvky: 1094
Registrován: 04 bře 2009, 09:45

Re: Kdy jakou rostlinu tvarovat drátem?

Příspěvekod Ladislav Kotál » 05 led 2011, 10:53