Yamadori jak na to ?

Rady a zkušenosti pro všechny

Yamadori jak na to ?

Příspěvekod Jarda Marek » 20 úno 2009, 20:44

Na toto téma mě navedl Mirek takže se Vás ptám.

Jaký je nejlepší čas na kopání yamadori ?

Jak kopat (s balem, kolik balu atd.)a co s vykopaným stromkem (jak dlouho může být zabalen) ?

Co se stromkem po přivezení domů (dát do bedny, jaká nová zemina, nechat starou, jak moc hnojit, kdy začít hnojit) ?

Jak dlouho nechat yamadori bez zásahu ?

A napadá-li Vás něco navíc klidně to zde uveďte.

Děkuji

P.S. Jen tak mimochodem já zkušenosti nemám, protože jsem začátečník. Loni na jaře jsem to nestihl a na podzim mám jen dva kousky a to nevím jestli
to do jara rozdýchaj.
Osvojte si základy své práce, jedině tak se můžete stát skutečnými mistry.
Ať nám rostou. Jarda.
bonsai-greenhorn@email.cz
Uživatelský avatar
Jarda Marek
 
Příspěvky: 4269
Registrován: 01 úno 2009, 10:35
Bydliště: okres Litoměřice
člen ČBA: ano

Re: Yamadori jak na to ?

Příspěvekod Míra Z » 21 úno 2009, 01:16

Jsem pořád začátečník ale mé zkušeenosti jsou takové že dřív mi uhynolo celkem dost stomků z důvodů-nedostatečný kořenový a špatné umistění(v Praze za oknem).
V Praze už nebydlím a myslím že už to není tak špatné.
Kopat chodím až když je nad nulou minulý rok unor... Stromek si předem vyhlídnu,super je když třeba borovice roste na skále jen jí opatrně kořen po kořenu stáhnu.Jinak buky atd jsem lopatou obrýval a snažil se podkopat je tam problem že se může poničit kořenový bal...Ted si beru krumpáč stromek obryju krumpáčem a lopatkou dodělám dílo(někdy ani není potřeba).Kořenový bal mám raději větší než menší.Pak už bal upravím ručně aby nebyl zas zbytečně těžký a svou váhou neponičil své kořeny.Poté ho obalím do silného igelitového pytle a napevno zalepím lepící páskou aby mi kořenový bal hezky držel pohromadě.