Ulmus parvifolia

Ulmus parvifolia

Příspěvekod Martin Vajs » 30 říj 2010, 13:35

Dobrý den všem,
pořídil jsem si jako začátečník čínský jilm (Ulmus parvifolia) stáří stromku je cca 14 let. Jsem úplný začátečník a potřebuji od Vás pár rad. Informace "sosám" samozřejmě na internetu, ale rada někoho zkušeného není vždy k zahození. Bonsai jsem koupil, tak jak je vidět na fotografiích. sestříhal jsem koncové lístky, které se u tohoto druhu doporučují stříhat. Ta větev na fotce (ulmus-pohled zepředu) vlevo dole byla celá, ale svojí blbostí jsem o ni přišel. Máme totiž mladou fenku německého trpasličího pinče, ketrou jsem doma nechal sotva 10 minut samotnou (šel jsem do schráky pro denní tisk) a ona se do větve "pustila" va toto je vše co po ní zbylo. Zbytek větve jsem zastřihl a zamazal pastou na oštření po střihu. Chtěl bych se zeptat co sní mám dělat dál. Obroste? Bonsai jsem ještě nepřesazoval, jelikož byla koupena přímo od pěstitele bonsaií, ale až z druhé ruky. Myslíte, že ji mám přesadit? Nebo to nechat až na jaro? Co říkaté na tvar bonsaie? Ještě jsem začal trochu experimentovat a z lesa si přinesl dva mladé buky lesní, které mají už teď pěkný tvar....ale to až v dalším tématu. Samozřejmě, že jsem již celkem vybaven (od nůžek, po škrabák na kořeny, hnojiva, zeminu, akadamu.....tvarovací dráty, pastu na ošetření po střihu...atd.
Děkuji Vám za jakýkoliv názor a připomínky. Martin
Uživatelský avatar
Martin Vajs
 
Příspěvky: 487
Registrován: 30 říj 2010, 12:25
člen ČBA: ano

Re: Ulmus parvifolia

Příspěvekod Martin Iša » 30 říj 2010, 19:07