Ohýbáky na větve

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod petradelt » 28 lis 2010, 14:04

Marťas, celý život dělám v nerezu.
Počínaje kyčelnímy klouby pro totální endoprotézu až po mlékárenské cisterny, které potkáváte na silnici,
hlavně v okolí Olmy Olomouc
Petr z New Bubu
Uživatelský avatar
petradelt
 
Příspěvky: 950
Registrován: 04 čer 2009, 19:24
Bydliště: Nové Strašecí Okr. Rakovník
člen ČBA: ano

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod Petr Brejška » 28 lis 2010, 15:43

Peťo díky,už se těším na setkání :jedna: :jedna:
Uživatelský avatar
Petr Brejška
 
Příspěvky: 235
Registrován: 22 led 2010, 18:18
Bydliště: Litvínov
člen ČBA: ne

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod Stenly » 29 lis 2014, 18:48

Zdravím, chtěl bych otevřít toto téma. Mám možnost se dostat k výrobě z nerezi. Tyto ohýbáky jsou ideální pro výrobu, poněvadž používáme převážně kulatinu 10 mm.
Chci se tě Petře zeptat, bude 10ka kulatina dostačující pro výrobu a jaké rozměry máš na těchto ohýbákách. Mezera mezi tyčkami, délka páky, atd. Díky za info. Nechám udělat i pro další bonsaisty. Samozřejmě pouze za poštovné, jak se říká. ;)
Úspěch si žádá mnoho obětí, ale kde je vzít???
Uživatelský avatar
Stenly
 
Příspěvky: 60
Registrován: 27 kvě 2014, 18:49
Bydliště: Nivnice

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod Martin Cigánik » 29 lis 2014, 19:27

Určitě bych měl zájem...
Martin Cigánik
 
Příspěvky: 285
Registrován: 03 črc 2009, 22:08
Bydliště: Vsetín

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod Lukáš Sirotný » 29 lis 2014, 23:59

Pravděpodobně i my bychom zužitkovali ;) ...
Uživatelský avatar
Lukáš Sirotný
 
Příspěvky: 1044
Registrován: 09 úno 2009, 10:15
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
člen ČBA: ano

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod petradelt » 30 lis 2014, 14:06

Ahoj, co se týče průměru kulatiny, desítka určitě stačí. Nerez je tvrdší než obyčejné jak my říkáme bláto ze železa.
Rozteč trnů, jak už se zde psalo může být od těch čtyř do šesti centimetrů, záleží jak silné kmeny chceš ohýbat.
Délka páky..... aby se ti vešel do kufru,:-) popřípadě by se dalo prodloužit při práci nasazenou trubkou, ale to myslím není potřeba.
Při délce cca 30-35 cm je síla dostačující.
Hadičku jsem tam navlíknul, abych více ochránil ohýbaný kmen. Vyrobeno naohýbáním na ohraňovacím lisu z jednoho kusu, + přivaření jednoho trnu.
Závěrečná povrchová úprava broušením a leštěním.
Přeji hodně zdaru.. ;)
Petr z New Bubu
Uživatelský avatar
petradelt
 
Příspěvky: 950
Registrován: 04 čer 2009, 19:24
Bydliště: Nové Strašecí Okr. Rakovník
člen ČBA: ano

Re: Ohýbáky na větve

Příspěvekod Stenly » 30 lis 2014, 17:16

Díky Petře za upřesnění. Začnu na tom pracovat. :jedna:
Úspěch si žádá mnoho obětí, ale kde je vzít???
Uživatelský avatar
Stenly
 
Příspěvky: 60
Registrován: 27 kvě 2014, 18:49
Bydliště: Nivnice

Předchozí

Zpět na vlastní tvorba

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron