Fíkus bonsai neupravený

Fíkus bonsai neupravený

Příspěvekod vlady » 21 led 2011, 11:28

Ahoj všichni. Jsem také úplný začátečník. Tuto bonsai jsem dostal darem, je vidět že už byla tvarovaná, ale co s ní teď aby aspoň trošku vypadala. Její výška je 50cm. Prosím o radu jak jí natvarovat, nebo jestli bude lepší radikální prořez. Doufám, že jsem nové téma založil se všemi pravidly správně.Děkuji všem za ochotu. Vlady
Přílohy
pohled.jpg
pohled.jpg (97.66 KiB) Zobrazeno 2819 krát
zprava.jpg
zprava.jpg (87 KiB) Zobrazeno 2815 krát
zezadu.jpg
zezadu.jpg (95.79 KiB) Zobrazeno 2819 krát
zleva.jpg
zleva.jpg (92.19 KiB) Zobrazeno 2820 krát
zezhora.jpg
zezhora.jpg (90.85 KiB) Zobrazeno 2818 krát
Uživatelský avatar
vlady
 
Příspěvky: 8
Registrován: 18 led 2011, 00:24
Bydliště: Ustí Nad Labem

Re: Fíkus bonsai neupravený

Příspěvekod Ladislav Kotál » 21 led 2011, 11:41

Vítám tě na fóru. Každopádně bych ji přesadil do čisté akadamy, nechal zakořenit a na jaře bych ji ostříhal všechny listy.Pokud máš možnost letnění na zahradě, pak umístit na plné slunce a nahnojit. Vytvoří se ti spousta nových pupenů, menší listy a velmi hustá koruna, kterou pomocí drátů doladíš do požadovaného tvaru
viewtopic.php?f=57&t=390
„Věnuj se věcem, které můžeš změnit. Co změnit nemůžeš, na to neplýtvej časem ani energií.“
Uživatelský avatar
Ladislav Kotál
 
Příspěvky: 4195
Registrován: 02 úno 2009, 08:14
Bydliště: Útušice u Plzně
člen ČBA: ano

Re: Fíkus bonsai neupravený

Příspěvekod Jarek Servus » 21 led 2011, 12:12

Vítám Tě na fóru. Fikus vypadá docela slibně, ale není do něho zatím moc vidět. Odstranil bych hlavně naspodu přebytečné větve, a oblasi v kroužku bych zjednodušil. Nechal polovinu větví tak, aby nebyly v přeslenech, nevyrůstaly z jednoho místa, v patrech max. 2 - 3 větve, které bych zakrátil podle okolností buď na 2 - 3 listy nebo na první větvenía následně na 2 - 3 listy na větvičce. Přesazení jak píše Laďa je samozřejmostí.
Přílohy
pohled.jpg