Stránka 2 z 3

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 05 srp 2016, 08:21
od Pavel Šimsa
Měl jsem na mysli spíš nasazení té větve na kmeni. Pokud uvažuješ o tomhle pohledu jao o čelním, tak mi to nasazení přijde příliš ostré (kolmé) směrem dopředu. Takže bych se ho snažil hned od kmene ohnout víc nahoru (stejně jako jsi to udělal s větvemi). To jak jsi nakreslil je druhotné, stejně to nejspíš časem odfikneš, teď ti to poslouží jako tahoun.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 05 lis 2016, 15:23
od koca1
Aktuální foto.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 14 lis 2016, 15:51
od koca1
Ahoj.Čekal jsem až bude dole listí.Nemám už na jaře odstřihnout ty dva tahouny na obr . 3 ???? Myslím že už jsou ty dvě větve dost silné.Co vy na to ?????,

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 19 lis 2016, 15:39
od David Kolis
Čau Robe,
já bych tu zadní pokrátil na jaře a tu levou ještě chvilku nechal cca do července (podle potřeby) . Zdá se mi o něco slabší. Jestli to teda není fotkou. Na té zadní bych jen vyřízl klínek v místě kde budeš krátit a zbytek dořízl až v tom červenci. Lepší tu ránu takhle ta větev zatáhne. Už to tady někdo popisoval, letos jsem zkoušel a ono to opravdu rychleji zavaluje.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 19 lis 2016, 22:37
od Vladimír Touš
Ahoj Roberte,
strom dělají kořeny s náběhy a kmen a nakonec větve.
Kořeny na fotkách nejsou vidět a zdá se, že je neřešíš. Tažná vrcholová větev je natvarovaná - předpokládám, že ji chceš z větší části využít do budoucí podoby stromku. Stavíš patrové zavětvení...
Jasně, i takhle to jde a přiznávám, že docela rychle. Listy schovají špatné zavětvení a kořeny nebude pod mechem vidět... V případě, že jsi se vydal na tuto cestu, budu Tvoji volbu bez problémů respektovat. Nicméně, dříve než tak učiníš, věnuj prosím pozornost níže zkratkovitě popsanému postupu. Díky.

V případě, že by byl stromek můj bych postupoval:

- Přesazení do vhodnější nádoby s prací na výběru vhodných kořenů jako základu budoucího nebari a zvolení (potvrzení) pohledové strany - jaro 2017. Hrubozrnný substrát - větší frakce = lepší růst.
- Stanovil bych si cíl = ideální podoba dokončeného stromu
- Postavil bych nový vrchol. Stejně, jako začínáš ty. ALE: Tažná větev - vhodný ohyb pouze na jejím nasazení. Zbytek klidně rovný, bez postranního obrostu. Nechat růst a sílit bez omezování. Zakrátit stávající kmen na úroveň tažné vrcholové větve a pracovat na zavalení rány. Zakrácení tažné větve v okamžiku, kdy její průměr je na cca 50 - 60% průměru kmene v místě přechodu. V Tvém případě bych tažnou větev pravděpodobně zakrátil až k 1. větvi na pravé straně. Tuto větev - nový vrcholový tahoun - bych opět nasměroval vhodným směrem dle svého ideálního plánu a pokračoval stejným způsobem, jako s předchozím tahounem. Tímto způsobem bych dosáhl požadované konicity a relativně přirozeného přechodu.
- Souběžně s tvorbou vrcholu - Dopěstování patrových větví ve vhodných místech
- Průběžná práce na tvorbě nebari

Bez ohledu na zvolenou cestu - stromek má pěkný základ a bude Ti dělat radost.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 20 lis 2016, 22:33
od koca1
Ahoj Vláďo.
První odstavec souhlas.
Zkusím trošku rozvést druhý :
Nádoba je větší,(zatím) protože potřebuji aby strom rostl bujně(zesílení ).Kořeny upravuji při přesazení.Strom je zasazen hlouběji právě z důvodu rozvoje kořenů. Pokud bych odhalil náběhy tak by nedošlo k růstu a ,,větvení´ kořenů(tkz. dead zona).Pohledovka je vybraná viz poslední obrázek.Substrát Ekogrit,štěrk,zeolit,antuka.(3-1-1-2).Tahoun souhlas musím to přepracovat(po zesílení tahounu řezat,černá)Delší cesta ale výsledek bude myslím lepší(konicita).Dost možná časem odstraním tu zadní větev.Je v přeslenu s první levou.
Díky za názor a radu.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 21 lis 2016, 09:07
od Vladimír Touš
Ahoj Roberte,
moje nádoba pro podobný stromek by byla širší a plošší. Klidně ze dřeva. Substrát - poměry bych moc neřešil - v jednoduchosti je síla, zvolil bych frakci 8-10 mm. Vrcholový tahoun - zakrácení po první větev napravo. Odstranění zbytku kmene nad tahounem bych provedl po "rozběhnutí" nového terminálu - dle stavu Tvého stromku - koncem jara 2016. Intenzivní růst vrcholového tahounu by podpořil zavalování rány po odstranění původního terminálu. ..

I když se naše cesty neprotínají, obě vedou k našim cílům. A to je dobře.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 22 lis 2016, 13:48
od koca1
Ahoj Vlaďo.
Nádoba širší a plošší to z důvodu lepšího rozvoje kořenů??Do plocha ??

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 22 lis 2016, 17:28
od Martin Cigánik
Jednoznačně. Pokud to vykopaný strom dovolí, vždy sázím do co nejmenších a nejplošších nádob. Paradoxně čím větší nádoba, tím hůře pro strom.

Re: Habřík z D1

PříspěvekNapsal: 23 lis 2016, 10:05
od Vladimír Touš
Nižší pěstební nádoba určitě napomůže rozvoji kořenů "do plocha". To je "mechanika". Daleko důležitější je fyziologie. Hluboká miska + malá frakce = vyšší celkové množství vody, které má rostlina k dispozici. Pokud ji rostlina dokáže využít díky rozvinuté kořenové soustavě, pak není problém. V případě, že ale rostlina nemá dostatečnou kořenovou soustavu ( např. nově kopané rostliny ), může být substrát trvale přemokřený. A to nejen habrům rozhodně neprospívá.
Naproti tomu má hrubší substrát nižší schopnost vázat vodu a plošší+širší miska umožňuje vyšší odpar vody=nižší riziko přemokření. Navíc bude tento substrát obsahovat více vzduchu = podporuje rychlý nárůst hmoty.

Mám s čerstvě kopanými rostlinami stejné zkušenosti jako Martin. Méně znamená vice. V případě nutnosti použití větší misky z důvodu délky kořenů "vyplňuji" část objemu kusy polystyrénu.

Habřík máš druhým rokem. Zdá se, že se mu daří. Jsi tedy na správné cestě. Mé poznámky jsou pouhou úvahou : jak bych to dělal já . Jako takové je suď 8-)