Habřík z D1

Re: Habřík z D1

Příspěvekod Pavel Šimsa » 05 srp 2016, 08:21

Měl jsem na mysli spíš nasazení té větve na kmeni. Pokud uvažuješ o tomhle pohledu jao o čelním, tak mi to nasazení přijde příliš ostré (kolmé) směrem dopředu. Takže bych se ho snažil hned od kmene ohnout víc nahoru (stejně jako jsi to udělal s větvemi). To jak jsi nakreslil je druhotné, stejně to nejspíš časem odfikneš, teď ti to poslouží jako tahoun.
jen houšť
Uživatelský avatar
Pavel Šimsa
 
Příspěvky: 790
Registrován: 16 bře 2009, 12:27
Bydliště: Slaný
člen ČBA: ano

Re: Habřík z D1

Příspěvekod koca1 » 05 lis 2016, 15:23

Aktuální foto.
Přílohy
habr.JPG
habr.JPG (123.43 KiB) Zobrazeno 2178 krát
Robert :)
Uživatelský avatar
koca1
 
Příspěvky: 115
Registrován: 13 led 2011, 23:12
Bydliště: Humpolec

Re: Habřík z D1

Příspěvekod koca1 » 14 lis 2016, 15:51

Ahoj.Čekal jsem až bude dole listí.Nemám už na jaře odstřihnout ty dva tahouny na obr . 3 ???? Myslím že už jsou ty dvě větve dost silné.Co vy na to ?????,
Přílohy
1.JPG
1.JPG (76.59 KiB) Zobrazeno 2108 krát
2.JPG
2.JPG (72.37 KiB) Zobrazeno 2107 krát
3.JPG
3.JPG (107.55 KiB) Zobrazeno 2104 krát
4.JPG
4.JPG (79.91 KiB) Zobrazeno 2109 krát
Robert :)
Uživatelský avatar
koca1
 
Příspěvky: 115
Registrován: 13 led 2011, 23:12
Bydliště: Humpolec

Re: Habřík z D1

Příspěvekod David Kolis » 19 lis 2016, 15:39

Čau Robe,
já bych tu zadní pokrátil na jaře a tu levou ještě chvilku nechal cca do července (podle potřeby) . Zdá se mi o něco slabší. Jestli to teda není fotkou. Na té zadní bych jen vyřízl klínek v místě kde budeš krátit a zbytek dořízl až v tom červenci. Lepší tu ránu takhle ta větev zatáhne. Už to tady někdo popisoval, letos jsem zkoušel a ono to opravdu rychleji zavaluje.
David Kolis
 
Příspěvky: 513
Registrován: 17 bře 2016, 14:13

Re: Habřík z D1

Příspěvekod Vladimír Touš » 19 lis 2016, 22:37

Ahoj Roberte,
strom dělají kořeny s náběhy a kmen a nakonec větve.
Kořeny na fotkách nejsou vidět a zdá se, že je neřešíš. Tažná vrcholová větev je natvarovaná - předpokládám, že ji chceš z větší části využít do budoucí podoby stromku. Stavíš patrové zavětvení...
Jasně, i takhle to jde a přiznávám, že docela rychle. Listy schovají špatné zavětvení a kořeny nebude pod mechem vidět... V případě, že jsi se vydal na tuto cestu, budu Tvoji volbu bez problémů respektovat. Nicméně, dříve než tak učiníš, věnuj prosím pozornost níže zkratkovitě popsanému postupu. Díky.

V případě, že by byl stromek můj bych postupoval:

- Přesazení do vhodnější nádoby s prací na výběru vhodných kořenů jako základu budoucího nebari a zvolení (potvrzení) pohledové strany - jaro 2017. Hrubozrnný substrát - větší frakce = lepší růst.
- Stanovil bych si cíl = ideální podoba dokončeného stromu
- Postavil bych nový vrchol. Stejně, jako začínáš ty. ALE: Tažná větev - vhodný ohyb pouze na jejím nasazení. Zbytek klidně rovný, bez postranního obrostu. Nechat růst a sílit bez omezování. Zakrátit stávající kmen na úroveň tažné vrcholové větve a pracovat na zavalení rány. Zakrácení tažné větve v okamžiku, kdy její průměr je na cca 50 - 60% průměru kmene v místě přechodu. V Tvém případě bych tažnou větev pravděpodobně zakrátil až k 1. větvi na pravé straně. Tuto větev - nový vrcholový tahoun - bych opět nasměroval vhodným směrem dle svého ideálního plánu a pokračoval stejným způsobem, jako s předchozím tahounem. Tímto způsobem bych dosáhl požadované konicity a relativně přirozeného přechodu.
- Souběžně s tvorbou vrcholu - Dopěstování patrových větví ve vhodných místech
- Průběžná práce na tvorbě nebari

Bez ohledu na zvolenou cestu - stromek má pěkný základ a bude Ti dělat radost.
Vláďa
Vladimír Touš
 
Příspěvky: 183
Registrován: 16 zář 2015, 08:41
Bydliště: Praha-západ

Re: Habřík z D1

Příspěvekod koca1 » 20 lis 2016, 22:33

Ahoj Vláďo.
První odstavec souhlas.
Zkusím trošku rozvést druhý :
Nádoba je větší,(zatím) protože potřebuji aby strom rostl bujně(zesílení ).Kořeny upravuji při přesazení.Strom je zasazen hlouběji právě z důvodu rozvoje kořenů. Pokud bych odhalil náběhy tak by nedošlo k růstu a ,,větvení´ kořenů(tkz. dead zona).Pohledovka je vybraná viz poslední obrázek.Substrát Ekogrit,štěrk,zeolit,antuka.(3-1-1-2).Tahoun souhlas musím to přepracovat(po zesílení tahounu řezat,černá)Delší cesta ale výsledek bude myslím lepší(konicita).Dost možná časem odstraním tu zadní větev.Je v přeslenu s první levou.
Díky za názor a radu.
Přílohy
4.JPG
4.JPG (131.5 KiB) Zobrazeno 1876 krát
Robert :)
Uživatelský avatar
koca1
 
Příspěvky: 115
Registrován: 13 led 2011, 23:12
Bydliště: Humpolec

Re: Habřík z D1

Příspěvekod Vladimír Touš » 21 lis 2016, 09:07

Ahoj Roberte,
moje nádoba pro podobný stromek by byla širší a plošší. Klidně ze dřeva. Substrát - poměry bych moc neřešil - v jednoduchosti je síla, zvolil bych frakci 8-10 mm. Vrcholový tahoun - zakrácení po první větev napravo. Odstranění zbytku kmene nad tahounem bych provedl po "rozběhnutí" nového terminálu - dle stavu Tvého stromku - koncem jara 2016. Intenzivní růst vrcholového tahounu by podpořil zavalování rány po odstranění původního terminálu. ..

I když se naše cesty neprotínají, obě vedou k našim cílům. A to je dobře.
Vláďa
Vladimír Touš
 
Příspěvky: 183
Registrován: 16 zář 2015, 08:41
Bydliště: Praha-západ

Re: Habřík z D1

Příspěvekod koca1 » 22 lis 2016, 13:48

Ahoj Vlaďo.
Nádoba širší a plošší to z důvodu lepšího rozvoje kořenů??Do plocha ??
Robert :)
Uživatelský avatar
koca1
 
Příspěvky: 115
Registrován: 13 led 2011, 23:12
Bydliště: Humpolec

Re: Habřík z D1

Příspěvekod Martin Cigánik » 22 lis 2016, 17:28

Jednoznačně. Pokud to vykopaný strom dovolí, vždy sázím do co nejmenších a nejplošších nádob. Paradoxně čím větší nádoba, tím hůře pro strom.
Martin Cigánik
 
Příspěvky: 279
Registrován: 03 črc 2009, 22:08
Bydliště: Vsetín

Re: Habřík z D1

Příspěvekod Vladimír Touš » 23 lis 2016, 10:05

Nižší pěstební nádoba určitě napomůže rozvoji kořenů "do plocha". To je "mechanika". Daleko důležitější je fyziologie. Hluboká miska + malá frakce = vyšší celkové množství vody, které má rostlina k dispozici. Pokud ji rostlina dokáže využít díky rozvinuté kořenové soustavě, pak není problém. V případě, že ale rostlina nemá dostatečnou kořenovou soustavu ( např. nově kopané rostliny ), může být substrát trvale přemokřený. A to nejen habrům rozhodně neprospívá.
Naproti tomu má hrubší substrát nižší schopnost vázat vodu a plošší+širší miska umožňuje vyšší odpar vody=nižší riziko přemokření. Navíc bude tento substrát obsahovat více vzduchu = podporuje rychlý nárůst hmoty.

Mám s čerstvě kopanými rostlinami stejné zkušenosti jako Martin. Méně znamená vice. V případě nutnosti použití větší misky z důvodu délky kořenů "vyplňuji" část objemu kusy polystyrénu.

Habřík máš druhým rokem. Zdá se, že se mu daří. Jsi tedy na správné cestě. Mé poznámky jsou pouhou úvahou : jak bych to dělal já . Jako takové je suď 8-)
Vláďa
Vladimír Touš
 
Příspěvky: 183
Registrován: 16 zář 2015, 08:41
Bydliště: Praha-západ

PředchozíDalší

Zpět na Dub, Habr (Quercus, Carpinus)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron