Buk

Buk

Příspěvekod Lukas kluss » 02 led 2016, 23:09

Ahoj Greenhorni :) , tento buk už pěstuji několik let. Zastřihával jsem ho vždy hned na jaře po vyrašení, díky čeho moc nepřibral na objemu. Asi rok chodím na toto fórum, kde jsem se dočetl, že buk ve vývoji by se měl stříhat až po vyzrání letorostů, tak snad letos jsem to už provedl správně.
Potřeboval bych poradit s natvarováním, které větve dát pryč apod.
Tak snad mi pomůžete ;)
Přílohy
1.gif
1.gif (157.64 KiB) Zobrazeno 4673 krát
2.gif
2.gif (155.24 KiB) Zobrazeno 4681 krát
3.gif
3.gif (159.57 KiB) Zobrazeno 4676 krát
4.gif
4.gif (159.72 KiB) Zobrazeno 4678 krát
5.gif
5.gif (153.58 KiB) Zobrazeno 4680 krát
Lukáš k.
Lukas kluss
 
Příspěvky: 7
Registrován: 21 kvě 2015, 18:38
Bydliště: Mosty u Jablunkova

Re: Buk

Příspěvekod Mimo » 05 led 2016, 12:57

Ahoj Lukáš.
Kěď nikto neradí, napíšem niečo aspoň ja aj keď to ber tak že som začiatočník.
Ale jedna zo základných vecí ktoré som sa naučil je, že pomer hrúbka kmeňa k výške by mala byť na ideálnom hotovom bonsaji 1:6 až 1:10.
To znamená že nad treťou vetvou odspodu by si mal mať už vrchol.
Tým pádom sú tri zostávajúce vetvy príliš hrubé.
S týmto materiálom toho veľa nevyčaruješ, jedine že to zrežeš pod prvou vetvou, daš do zeme nech zhrubne kmeň a skôr sa ti tým pádom aj vytvorí nová koruna.
Enjoy your life, there are no second chances...

Môj blog:
http://mimospenjingheaven.blogspot.com/
Môj eshop:
http://bonsajovekrajinky.sk/
Uživatelský avatar
Mimo
 
Příspěvky: 486
Registrován: 30 bře 2015, 20:26
Bydliště: Sady nad Torysou, Slovenská republika

Re: Buk

Příspěvekod peter gregus » 05 led 2016, 20:09

Riešim práve niečo podobné s dubom. Znížiť, nechať tak, skrátiť, potopiť a prerobiť na shohin, vrátiť do záhonu?